Fenomenais grįstas ugdymas
Šiuolaikinė mokykla – tai ne tik vieta, kur perduodamos žinios, bet ir erdvė, kur vaikai mokosi pažinti pasaulį, kelti klausimus, ieškoti atsakymų ir kurti prasmę. Dirbdamos su mokiniais taikome fenomenais grįstą ugdymą – metodiką, grįstą realių reiškinių tyrinėjimu, kuri leidžia sujungti skirtingas dalykines sritis ir kurti autentišką, įtraukų mokymosi procesą.
Balandį turėjome progą dalyvauti įkvepiančioje Šiaurės licėjaus organizuotoje Fenomenų tyrinėjimo konferencijoje. Jos metu mokiniai gilinosi į šiuolaikinio žmogaus pasaulį: nuo socialinių tinklų iki vandenynų, nuo priklausomybių iki laiko sampratos, nuo gyvūnų bendravimo iki vikingų. Kiekvienas tyrimas tapo istorija, o kiekvienas pristatymas – pasakojimu, skatinančiu stabtelėti ir susimąstyti.
Ši konferencija dar kartą patvirtino – fenomenais grįstas mokymas kuria ne tik žinias. Jis augina pasitikėjimą savimi, drąsą kalbėti, smalsumą tyrinėti ir gebėjimą būti išgirstam. Mums tai buvo vertinga patirtis, sustiprinusi tikėjimą, kad tokio pobūdžio ugdymas yra kelias į prasmingą, šiuolaikišką mokyklą, kurioje auga atsakingi, mąstantys ir kūrybiški žmonės.
Mokytojos E. Milerienė ir I. Maslennikovė